السبت، ديسمبر 06، 2008

خوف

اكتير اسمع كلام او اقرأ كلام أحس أن أنا اللى بكتبة أنه انا من جوة يعنى لو كتبت عن نفسى مش هكتب أحسن منلتعبير دة وبحس ان دة تنفيس أو فضفضةعن نفسى اللى كتير مش بعرف أعبر عنها ومن الكلام اللى سمعتة أغنية جميلة جدا لهدى عمار من فيلم أسمة قص ولزق أسمها خوف وانا بسمعها ومن اول مرة حسيت انهم لازم يكتبوا أسمى انا عليها من كتر ما حسيت انها أنا وكلماتها كالتالى يمكن حد يلاقىنفسة فيها ذى ماانا لقيت
فى عز فرحتنا دايما نلاقى الخوف
واقف فى سكتنا مشتاق لنا وملهوف
كأننا وحشينوة مع أننا عايشينة
خوف خلانا واحنا مغمضين بنشوف

لا عمرة خلا القلب يفرح فرحة بجد
ولا عمرة خلا حد يطمن لاحد
كأننا وحشينة مع أننا عيشينة
خوف خلانا واحنا مغمضين بنشوف
ياما حاولنا وكان نفسنا
ننسى روحنا نسيب نفسنا
بس تملى بيفوقنا شعور بالخوف
لا عمرة خلا القلب يفرح فرحة بجد
ولا عمرة خلا حد يطمن لاحد
كأننا وحشينة مع أننا عيشينة

وانا كتير بسأل نفسى لأمتى هافضل مسجونة فى زنزانة الخوف
الفرق بينى وبين اى مسجون حقيقى أن حريتى بأيدى بس زى ما اكون متكتفة بجبال من الممنوعات اللى بتخلينى أفقد لزة حاجات كتير حواليا لأمتى؟
مش عارفة سؤال الأجابة علية صعبة

ليست هناك تعليقات:

ذكريات